Hur veckan har varit ♥

Tänkte berätta lite om min vecka så att säga ♥
 
Onsdagen: Jag och mamma red ut ca 1 och en halv timme.. Gick jätte bra. Hahaha, det är så gulligt med en sak, att när jag och mamma brukar galoppera ganska mycket så blir han jätte het bara för att Annique är i rumpan efter honom.. Man får ju alltid stopp på honom men man får kämpa lite...När han rids med en annan häst så blir han så glad så liksom han tar riktiga bakut glädje skutt verkligen. Söt ponnyn! :**
 
Torsdagen: Red på ridskolan, sista gången jag red Axion. Vi hade en inverkansbana och det gick väldigt bra. Fick perfekta förflyttningar runt konerna vissa gånger.. :) Och fick han även fin i formen vissa stunder också. Grymt! :) Men däremot när vi skulle avsluta med galopp på fyrkants spåret några varv så blev han jätte glad. Gick jätte snabbt och han bara ökade hela tiden. Så fort man släppte nån milimeter på tygeln av att man inte orkade hålla imot, så skulle han springa fort, fort, fort. x) Men det gick bra i alla fall.
 
Fredagen: Då kom min mammas väninna hit. Vi hade en trevlig kväll. :)
 
Lördagen: Jag, mamma och hon shoppade hela dan. Vi fikade och jag köpte en grej som jag kommer visa på min new in snart. Köpte även en present till min syrra :'3
 
Söndagen: Var först på stan med syrran och shoppa lite.. Sen red jag och mamma i paddocken i 1 timme och en kvart typ.. Gick ganska bra. Han lyssnade på min väldigt bra från början. Jobbade mycket utan stigbyglar. Fick perfekta galoppfattningar men han blev lite små seg så man fick driva ;) Och på slutet blev han jätte mjuk i traven. Carina (väninnan till mamma) red Annique en stund. Hon var jätte duktig. Lärde sig rida lätt helt typ :) Red också henne en stund. Hon e verkligen stor... Men trava lite och så. 
 
Måndag: (Idag) Praoade på djurmagazinet. Fick göra lite olika uppgifter. :)
 
Och imorn så ska jag praoa igen. Och sen så fyler min syrra år.
 
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0