Onsdagen och Hopptävlingen..

På onsdagen när jag kom til Baloo så såg han glad ut och var pigg i hagen. Menn helt plötsligt när jag står vi Maria och pratar utanför stallet så slår han ner högra bakhoven rätt i marken. Jag tänkte liksom jaha? Och tänkte inte mer på det, men sen så när jag gör i ordning han i stall gången så gör han samma sak igen! Och jag säger åt min mamma att det är något konstigt med honom och att han aldrig brukar hålla på sådär... Och då tar vi ut honom på gårdsplanen och jag går runt med honom och travar och sånt. Och då ser mamma att han inte är riktigt ren och inte stödjer på benet och dessutom så var han jätte gallig. Jag blev orolig och besviken...Men hälsan går först. Vi hämtade Maria och pratade en stund. Och jag kunde ju såklart inte rida så jag gick ner med honom till paddocken. Jag släppte lös honom och tränade lite Horsemanship och busade mycket med honom. Han galopperade i full fart och sparkade och bockade och hade jätte kul. Jag gosade och pysslade med honom. Och sen så kände jag på benet och jag tycke inte att han yfte eller nånting, så det fanns hopp. Och vi gav honom något pulver typ som var till fånghästar i fodret. Jag blev såklart ledsen just för jag hade längtat i veckor efter den tävlingen och mamma såg att jag blev ledsen så hon frågade om vi skulle fråga min ridlärare om jag fick ställa upp med en ridskoleponny men jag sa bara nej,nej, och nej. Om jag skulle ställa upp så var det med Baloo! Och det var tur... För nästa morgon så gick vi med honom och kände på benet så var han pyttelite gallig bara och han stödje bra på benet och brydde sig inte så mycket. Och jag vart jätte glad.Men om han skulle visa någonting på framridningen så skulle jag bara hoppa av och vända hem. Så det hade jag i bakhuvudet hela tiden just för att jag inte skulle förvänta mig alldeles för mycket. Och jag transporterade honom och körde iväg. Och vi sadlade och grejade. Och många tyckte han var gullig och ville gå fram och klappa! :) Och på framridningen så var han lite seg och inte gick fram för tyglen utan tvärtom han gick bak. Och då tränade jag med bommar och han var duktig. Sen när vi kom in på banan så var han hur duktig som helst. DET GICK SKIT BRA! Han var duktig till 10000000... Jag är så stolt över honom och jag var sååå glad! Älskade vännen.. :***** Och vi gick felfritt och fick en rosett. ♥♥ Det var helt överväldigande glad. Så det var så sjukt bra asså! Och att jag kunde hoppa honom när det där hände.. Det är ett mirakel! ♥
 
Höj till HD på kugghjulet! :)♥
 


Kommentarer
Sara

Det ser jättefint ut! :)

Svar: Tack :)
Alice

2013-05-12 @ 20:58:14
URL: http://saralr.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0