Har haft en bra helg..

Igår så var jag på ridskolan, och i början så har jag varit med och lett på barnridningen, men det är inte speciellt kul.   Och jag kom lite för tidigt så jag fick leda ändå. Inte roligt.. Men men.. Och sen red jag för att det var sista gången på den där barnridningen och eftersom jag lett i början av terminen så skulle jag rida, det var därför jag kom dit. Gick bra, vi hade en ridlärare som inte trodde att vi kunde galoppera typ. :( Så det var mest skritt...
 
Och idag så skulle jag rida ut själv, Baloo var jobbig i början och jag fick hoppa av 3 gånger bara för att han bestämde sig för att inte gå fram och vända, tro mig jag använde många metoder! Och på uteritten så finns det en bro att gå över och då så backade han hela tiden. Så hade inte jag hoppat av så skulle jag och han ramla i vattnet. x) Bortsett från det så gick det jätte bra, jobbade skritt, trav och galopp! Duktig ponny när det inte gällde i början av passet... Sen så skulle jag busa med honom i paddocken och låta honom få springa lös bara för att i stora hagen så har dom öppnat till ''grönt'' till dom andra hästarna så han måste stå i en liten hage brevid, och då blir han pigg. Så han blev super glad han bocka, bralla och hade sig.. Och han galopperade flera varv. Men sen så tog han det på lek och ville inte fångas.. nä..nä.. Så jag fick muta honom tillslut och sen fånga han fort! :D Tok killen! ♥
 
Imorn har vi halvdag på skolan, vi slutar 12... Skönt! Och sen går vi bara tisdag och onsdag och sen är vi lediga! ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0