Ridpasset på Ballonen ♥

Ridturen var underbar. Jag och mamma red ca 1 tim och 40 min. Vi red många olika och långa vägar. Det var jätte varmt och jag var så glad. Jag red utan rumvärmare på sadeln, utan handskar och utan täckbyxor!!!! :'D Så skönt verkligen. Och hela passet så jobbade vi väldigt galopp. Vet inte hur många backar. Var säkert typ 10 backar, och massor med sträckor. Och mamma lät Annique sträcka ut på galoppen och Baloo såg det och han bara ökade. Hur snabbt som helst. Hahaha, kändes som han var värsta galopp fullblodet. Han tyckte det var super kul! Och en sträcka så närmade vi oss en backe och han drog ner huvudet ner för backen så jag blev framåtlutande så det vart svårt att plocka upp han igen men han saktade ner själv. Jadu, han var rikigt snabb. Ridturen var i alla fall fantastisk. Vi hittade en lerig och stenig backe som passade perfekt för galopp. Då fick han samtidigt att galoppera måsta titta vart han sätter fötterna. SUPER! Han var skit svettig. Och jag och mamma skulle fodra och släppa in hästarna. Och jag skulle ta in dom själv för första gången. Och jag höll i ett lång spö och viftade litegrann med det för att dom skulle gå bakom mig. Och då finns det en häst som heter Kotten som är typ ledaren. Och då kom det en häst på insidan och då tog Kotten chansen och var lite respektlös. Han rusade förbi mig allt han kunde och då kom ju ala dom andra också. Ja... Så bra gick ju det. Men vi fick ju in dom i alla fall. Men det var riktigt mysigt i stallet i allafall. Och föressten när jag red så var ju Baloo svettig så han ville ju rulla sig eftersom det kliade. Och då fick jag plocka upp han hela tiden på slutet när vi skrittade bara för att han ville lägga sig ner. 
 
 
Rullningstime ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0