Min vecka/veckor. <3

Jo, jag har ju inte skrivit något sen 23 Januari... så det är väll bara att köra igång! xD
 
På Torsdagen 24/1 så hade vi hoppning. Jag hade Alfons. Det gick bra tyckte jag, dock så fick jag träna mycket på om han skulle behöva ha kort elller lång galopp över bommarna, Och efter det så hoppade vi lite studs, han lyssnade bra och ja. 
 
 
 
En liten kort film om när jag hoppade då.
 
Sen så har jag ju gjort en massa annat som jag inte kommer ihåg... Men hästeri grejerna kommer jag i allafall ihåg.
 
På söndagen 27/1 så red jag söt Baloo <3 Jag hoppade honom vilket jag typ inte gjort sen i april/juli 2012. Det gick super bra! Han lyssnade hur bra som helst och hoppade jätte fint! ♥ Han vägrade kanske 3 gånger men det var för jag var osäker och inte litade på honom från början i och med att han inte hade blivit hoppad på länge. Hindrerna låg på 30-40 cm. (: Han hade lite dålig framåtbjudning från början av passet men sen så var han piggelin. (Syns inte på filmen) Älskling pruppen :*♥
 
 
 
Sedan på Onsdagen den 29/1
Så red jag ut med mamma. Vi red runt travbanan tror jag?
 
På Torsdagen den 30/1 Så red jag på Alfons igen, vi hade dressyr. Vi jobbade med förflyttningar av skänkeln runt i en triangel. Gick ganska bra.. Hade adrig gjort det förut men jag tyckte ändå att han var duktig (:
 
På Fredagen 31/1 så följde jag med min kompis Alva hem (: <3
 
Lördagen 1/2 Sov hon hos mig :3 <3
 
 
Söndagen 3/1 så red jag och mamma ut runt travbanan. Det gick bra vi galopperade, travade och jobabde i skritt. Vart mörkt men Baloo skötte sig bra. ♥ Red i 1 timme.
 

Onsdags 6/2 Så red jag och mamma till ''grustaget'' Vi jobbade i skritt och Baloo var mjuk och avspänd. Det var väldigt mörkt och mycket trafik, Baloo brydde sig knappt. Det var een traktorn som lät väldigt högt, men nej, inga probem alls. <3 Red ca 35 min då.

I Torsdags 7/2 så fick jag Flingan, vi hade markarbete. Har inte ridit henne sen jag var nybörjare och det var några år sedan. Ochh det gick bar till en början, var lite lat men piggnade till sen. I vänster galopp över bommarna så var hon jätte duktig men sen kom hennes vänstra och svåra sida. Hon ville hela tiden bryta av till trav i mitten av bommarna och byta till fel galopp. Men sen på slutet så fick jag verkigen driva fram innan bommarna och då gick det. Rider i 45 min på ridskolan.

Igår mös jag med att äta lite godis och kolla på gladiatorerna.. ♥

Idag så ska vi titta på Mello och äta Faitas stavning (kyckling taco) Ha en fortsatt bra kväll! ♥



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0