Tänkte berätta lite om veckan..

Har hadt en liiiiten bloggpaus bara. c: I alla fall så i onsdags så hoppade jag på Baloo, vart inge bilder eller filmer alls!! :( Det var för min mamma kunde inte kolla så jag fick rida helt själv i paddocken. Aja, that´s life. :3 Jag hoppade 2 kombo och ett framhoppningshinder. I början av passet så var han framåt för skänkeln och jag jobbade lätt i traven. Och värmde sedan upp i lite galopp och sen travade jag över att framhoppningshinder. Först så vägrade han ca 2-4 gånger. Men det var för att jag inte drev tillräckligt. Sen så skulle han hålla på och dumma sig med att sparka bakut, flyga åt sidorna och galoppera snabbt. xD Men sen efter ett tag så lyssnade han bra, han hoppade sedan allt! c': Och efter han fick en tillsägelse så galopperade han fint och kom rätt på hindrerna. Förutom att han tyckte det var så roligt att hoppa, så i svängen när jag galopperade mot 2 kombon så tog typ sats i hörnet så han kom med racer fart mot hindret. XD Hade varit roligt att se på film.. :/ <3 
 
På torsdagen så red jag på ridskolan, och dom har gjort ett nytt ridhus så det var premiär att rida där! :D Dock så är det inte fulltklart men nästan så. Dessutom så när jag kom till stallet så hade det kommit en ny häst, Tundur eller vad han heter (: Jätte gullig. :3 Men i alla fall så skulle jag ha ridit Flingan men jag bytte med min kompis så jag fick Alfons ^^ Vi hade lite dressyr och jobbade mest med att vi skulle få en bra och rak position över hästen och vi jobbade innanför spåret. Jag vart glad över att Therese berömde mig slutet av lektion att jag kunde sitta ner på honom i traven. Ridpasset gick bra!
 
I fredags så var jag ledig från skolan, jag, min mamma och min pappa åkte ner till min gammelgammel moster. (: <3 Det var jätte trevligt, vi fikade och lite annat. 
 
Sen idag så hoppas jag att jag och mamma kan åka och byta ridbyxor till mig. Dom jag köpte trivs jag inte med och jag behöver större storlek. Kommer köpa dessa! Kommer även sitta och göra läxor... Buuuu... ^.^
 
 
I like :'3 ♥
 
Och här är övningen jag gjorde med Baloo..
 
Vart liten bild O.o
 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0