Hopptävlingen!

Var ju på hopptävlingen igår. 6 timmar...Först så höll jag, Olivia och Maja på med honom och grejade. Maja skulle hoppa 40, Olivia 60, och jag 60. Maja gick det bra för hon hade clear round. Sen Olivia...... (Tror det var såhär) Hon skulle rida fram i stora ridhuset och sen skritta lite i paddocken men då fick han nå fnatt och skulle hålla på och bocka. Och Olivia ramlade av. D: Så hon fick tävla på Flingan och det gick bra. Och innan det så skulle Alicia rida fram på Axion. Och han blev rädd så hon hamnade på halsen och Axion sparkas jätte lätt och exakt då var Lorrimar i rumpan på han så Alicia föll ju i backen hon med :( Och hon fick inte ens tävla så det var sjukt synd.... D''': Och jag pratade med Ulrika och hon undrade om jag ville byta till Lorrimar för hon kunde inte garantera att han inte gör nånting. Men jag tänkte kämpa! Skit om jag blev avkastad jag skulle se till att jag skulle hoppa den hästen jag skrev upp mig på. Och det gjorde jag också ♥ Hoppade först fram 2 hinder. Sen kom jag förbi start och dom starta klockan. Jag red med fina vägar, i bra tempo. (Stolt) :'D Sen skulle jag styra mot 4 hindret och han skulle små bocka så jag gjorde en volt för att inte komma fel, och sen efter hindret så jädrar vilken bakutspark. Han sköt upp rumpan rejält. Men jag behövde bara säga åt honom så lyssnade han. Och sen så hoppade han super. Som sagt med volten så blev det ju 4 fel, och tiden försämrades ju av det. Så ingen av dom topp 5 placerade blev jag. Men jag hade absolut inte räknat med det. Det var 22 deltagare, massor med vuxna och många som var sjukt duktiga. Men jag hade hur kul som helst och det är ju det som räknas. Jag var jätte glad!
 
 
En ganska enkelfilm. Hannah är filmare. :) ♥
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0